Ons bestuur
Het bestuur van de Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) wordt gevormd door het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur.
De ODRU is een verlengd lokaal bestuur. Wij voeren taken uit voor 15 gemeenten in de provincie Utrecht op basis van een gemeenschappelijke regeling.
Het bestuur is verantwoordelijk voor de Omgevingsdienst regio Utrecht. Dat wil zeggen dat het bestuur eigenaar/werkgever is van de ODRU en de ODRU aanstuurt, maar ook als opdrachtgever fungeert. Het bestuur wordt gevormd door het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur.
Algemeen bestuur
Het algemeen bestuur bestaat uit wethouders van de 15 gemeenten van de Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) en de voorzitter.
Dagelijks bestuur
De leden van het dagelijks bestuur zijn gekozen door de leden van het algemeen bestuur.
Bestuursstukken
Hier vind je de vergaderdata, agenda, vergaderstukken en onze Koers 2023-2027.
Algemeen bestuur
Het algemeen bestuur bestaat uit wethouders van de 15 gemeenten van de Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) en de voorzitter.
Sjors Fröhlich
Hilde de Groot
Anne Marie ’t Hart
Wim van Wikselaar
Bas Lont
Henk van der Schoor
Bert Fintelman
Huib Zevenhuizen
Dick Polman
Rob Jorg
Marco Verloop
Joop van Montfoort
Roy Luca
Jeroen Brouwer
Peter Bekker
Wouter Catsburg
Arnold van Vuuren
Dagelijks bestuur
De leden van het dagelijks bestuur zijn gekozen door de leden van het algemeen bestuur.
Sjors Fröhlich
Wouter Catsburg
Peter Bekker
Huib Zevenhuizen
Bas Lont
Arnold van Vuuren
Auditcommissie
Deze commissie brengt advies uit aan het algemeen bestuur inzake de benoeming van de accountant, het programma van eisen voor de accountantscontrole en de bestuurlijke rapportages en jaarverslag/jaarrekening. De Auditcommissie bestaat uit drie leden van het algemeen bestuur.
Bestuursstukken
Vergaderdata van ons algemeen bestuur
Vergaderingen in 2023 en 2024.
Vergaderstukken van het algemeen bestuur
Hier vind je de agenda en vergaderstukken vanaf 2023.
Koers 2023-2027
Je kunt hier onze missie en visie nalezen. En de koers die het algemeen bestuur wil uitzetten voor de ontwikkeling van de ODRU in de periode 2023-2027.
Vergaderdata van ons algemeen bestuur
De vergaderingen van het Algemeen Bestuur zijn openbaar.
Datum | Aanvang | Locatie |
11-04-2024 | 14.00 uur | Provinciehuis Utrecht |
27-06-2024 Gezamenlijke vergadering met AB RUD-Utrecht | 10.30 uur | Provinciehuis Utrecht |
04-07-2024 | 14.00 uur | Provinciehuis Utrecht |
03-10-2024 | 14.00 uur | Provinciehuis Utrecht |
17-10-2024 Gezamenlijke vergadering met AB RUD-Utrecht | 16.00 uur | Provinciehuis Utrecht |
19-12-2024 | 09.30 uur | Provinciehuis Utrecht |
Vergaderstukken
Hieronder vind je de vergaderstukken van de (afgelopen) vergaderingen.
- Agenda Gezamenlijk AB ODRU en RUD Utrecht 17 oktober 2024
- Agendabundel Gezamenlijk AB ODRU en RUD Utrecht 17 oktober 2024
- Agenda Algemeen Bestuur 3 oktober 2024
- Agendabundel Algemeen Bestuur 3 oktober 2024
- Agenda Algemeen Bestuur 4 juli 2024
- Agendabundel Algemeen Bestuur 4 juli 2024
- Agenda gezamenlijk AB ODRU en RUD Utrecht 27 juni 2024
- Agendabundel gezamenlijk AB ODRU en RUD Utrecht 27 juni 2024
- Agenda Algemeen bestuur 11 april 2024
- Agendabundel Algemeen Bestuur 11_april 2024
- Agenda Algemeen bestuur 14 december 2023
- Agendabundel Algemeen Bestuur 14 december 2023
- Agenda gezamenlijk AB ODRU en RUD Utrecht 7 december 2023
- Agendabundel gezamenlijk AB ODRU en RUD Utrecht 7 december 2023
- Agenda_Algemeen_Bestuur_28_september_2023
- Agendabundel_Algemeen_Bestuur_28_september_2023
Bent u op zoek naar vergaderstukken van voor 28 september 2023? Stuur dan een e-mail naar info@odru.nl om de vergaderstukken op te vragen.