Adviseur Externe Veiligheid
Voor young professionals of zij-instromers is er een optie met opleidingstraject!
Dankzij jouw advies over externe veiligheid draag je bij aan een kwalitatieve leefomgeving voor jou en alle andere bewoners!
Wie zijn wij?
We ondersteunen en adviseren inwoners en bedrijven op het gebied van milieuvergunningen en zijn gespecialiseerd in milieutoezicht en -handhaving als het gaat om veiligheid, lucht, geluid, energie, afval en bodem. Wij doen dit in 15 gemeenten in de provincie Utrecht. Misschien ook wel de gemeente waarin jij woont? Wij willen ons team Externe Veiligheid versterken met een adviseur Externe Veiligheid. Bij weinig ervaring bieden wij de mogelijkheid om deel te nemen aan een opleidingstraject!
Wat ga je doen?
- Adviseren: Je geeft advies over vergunningsaanvragen van bedrijven en over een ruimtelijk initiatief of project en sluit indien nodig aan bij een omgevingstafel.
- Risicoanalyses uitvoeren: Je toetst en beoordeelt risicoanalyses en van veiligheidsrapportages. Ook voer je risicoberekeningen uit.
- Samenwerken: Onderhouden van contacten en advies geven, met en aan interne collega’s, gemeenten en andere stakeholders waaronder de Veiligheidsregio.
- Up-to-date blijven: Je volgt de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied, zoals nieuwe regelgeving i.v.m. de Omgevingswet, ten behoeve van visie-beleids- en productontwikkeling, en acteert hierop.
Wie ben jij?
- Je hebt relevante werkervaring of een relevante studie gedaan:
Minimaal HBO werk- en denkniveau met minstens 2 jaar relevante werkervaring
en/of een relevante studie (milieukunde, veiligheidskunde of een vergelijkbare
richting). Je hebt ervaring met gemeenschappelijke regelingen, de Omgevingswet en PGS. - Specialist: Expertise in externe veiligheid is wenselijk, maar kan ook verder worden
ontwikkeld. - Proactief: Vanuit een proactieve houding signaleer je vernieuwingen in jouw vakgebied
en vertaalt deze naar concrete kansen en advisering.
Wat bieden we jou?
- Maximaal bruto-jaarsalaris van €74.600,- (schaal 9 of 10 afhankelijk van opleiding en werkervaring) op basis van een 36-urige werkweek; inclusief IKB van 17,05%. Cao SGO vergelijkbaar met cao Gemeenten (peildatum 1 oktober 2024);
- Een jaarcontract bij de ODRU met de intentie om dit om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd.
- Laptop, telefoon worden ter beschikking gesteld;
- Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld door het volgen van trainingen, cursussen of opleidingen;
- Een thuiswerkvergoeding van €3,- per dag;
- Een aantrekkelijke baan in een collegiale, informele werkomgeving;
- Een mooie en goed te bereiken werkomgeving in het ‘Huis voor de Provincie’ in Utrecht;
- Hybride werken is mogelijk
- Budget voor het arbo-proof inrichten van je thuiswerkplek;
- Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer van € 0,23 per km;
- Regelmatig informele activiteiten zoals een afdelingsuitje, jaarlijks personeelsfeest en het kerstfeest. Ook hebben wij een actieve personeelsvereniging die leuke activiteiten organiseert.
Interesse?
Ben je enthousiast en wil je (meteen) solliciteren? Solliciteer via onderstaande (groene) knop.
Wil je eerst meer weten over de functie? Neem dan contact op met Menno Pijpers (Coördinator) via 088-0225000.
Wil je meer weten over de procedure, klik dan op onderstaande link of neem contact op met Maartje Kool (Recruiter) via 06-36204025 of via werkenbij@odru.nl.
Solliciteren bij de ODRU in 7 stappen!
Op deze pagina vind je alle informatie over onze sollicitatieprocedure.
Wil je meer weten over onze gedreven organisatie?
Op onze website vind je informatie over ons en een filmpje waarin collega’s vertellen waarom ze met plezier bij de ODRU werken!
Wij kijken er naar uit om je te ontmoeten!
Solliciteren
Ben jij enthousiast geworden van deze vacature en wil je ook graag werken bij de ODRU? Dat kan! Stuur je cv of neem telefonisch contact met ons op.
Solliciteer directMaartje Kool